Privatlivspolitik
Hvorfor kundens privatliv er vigtigt for ServicePoint
Kundens ret til privatliv online, såvel som offline er af stor vigtighed for ServicePoint både på ServicePoint.dk og vores sub-brands som Cloudservers.dk, Clounet.dk, CloudSQL.dk m.fl. Når en kunde vælger at opgive personlige oplysninger til ServicePoint, skal kunden kunne have tillid til, at vi er i stand til at håndtere disse data samt beskyttelsen heraf på en ansvarlig måde.
Beskyttelse af kundens privatliv
Alle kundeoplysninger indtastes og transmitteres i krypteret form til ServicePoint.dk. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men på servere som er beskyttet med firewall og nøgle-adgang.
Alle ansatte i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand, men bruges internt i vores egne brands herunder på ServicePoint.dk, Cloudservers.dk, Cloudnet.dk, CloudSQL.dk m.fl. Hvilket sikrer at du frit kan skifte imellem vores portaler og produkter.
E-mail adresse
Din e-mail adresse og/eller dit brugernavn bruges til at kunne identificere dig overfor systemet. Vi bruger også din e-mail adresse til at holde dig opdateret vedr. køb og status herpå, f.eks. ved udløb- eller problemer med dit abonnement, nye funktioner på ServicePoint.dk, generelle beskeder omkring ServicePoint.dk, spørgsmål og support, opfølgende e-mails, drift mm.
Det er muligt fra forsiden af dit ServicePoint Kontrolpanel at tilmelde og framelde informationsmails som f.eks. nyhedsbreve, driftbeskeder mv.
Det er ikke muligt at fravælge e-mails som fakturaer, ordre/købsbekræftelser og kritiske beskeder vedr. din konto / produkter / services, da disse er en grundlæggende del af den tjeneste du kan købe hos os.
Statistik
På ServicePoint.dk og vores sub-brands som Cloudservers.dk, Cloudnet.dk, CloudSQL.dk mv. indsamles information om hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, hvilke områder de besøger, m.m. Vi kan ikke se hvor du surfer hen på nettet, kun når du befinder dig på vores hjemmesider.
ServicePoint videregiver naturligvis ej heller disse informationer og data til tredjepart, vi bruger dog statistikværktøjer som bl.a. Google Analytics samt social medier som bl.a. Facebook og Twitter på vores hjemmeside og disse medier kan opsamle informationer om din færden på ServicePoint.dk og vores andre sider.
Vi kan bruge information om dine køb til at sende dig anbefalinger til tilkøb, op- og nedgraderinger samt udarbejde nye produkter målrettet dine behov. Du kan altid framelde disse e-mails fra dit kontrolpanel. Vi vil ikke sælge eller på anden måde videregive information om dine køb til tredjemand.
Online-tjenester og historik
Vi stiller en række online-tjenester gratis til rådighed i vores ServicePoint-portal. Disse online-tjenester omfatter bl.a. Gratis DNS Portal og Domænesøger. Oplysningerne for disse tjenester opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og slettes, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes. F.eks. gemmer vi den DNS-opsætning du har lavet for domænet, så længe som domænet er hosted hos os, da domænet vil stoppe med at fungere uden disse data. Når domænet flyttes eller slettes fra vores portal, sletter vi alle data om domænet.
Følsomme oplysninger ved online betaling
Ved indtastning af betalingskort-oplysninger ved online betaling, sker dette altid på en krypteret side, ligesom transmission af data sker krypteret (i henhold til krav fra Nets). ServicePoint.dk har på intet tidspunkt adgang til dine følsomme dankort/kreditkort-oplysninger. Vi benytter Quickpay som betalingsleverandør. Quickpay er PCI-certificeret samt certificeret af både VISA, Mastercard og Nets.
Hvornår indsamler vi data
Vi indsamler data når du:
- Opretter en konto på ServicePoint
- Logger ind på en konto på ServicePoint
- Opretter en supportsag på ServicePoint
- Gennemfører et køb af vores produkter eller bestiller en af vores services
- Benytter en af vores gratis online-tjenester
- Tilmelder dig vores nyhedsbrev
- Starter en Live Chat
Hvad indsamler vi
Køber du et produkt på ServicePoint.dk, indsamler vi følgende data:
- Navn
- Adresse
- Land
- Telefonnummer
- Mobiltelefon
- E-mail adresse
- IP-adresse
- User-agent (Browser-type)
- Kreditkorttype
- QuickPay Kreditkort Token
- Seneste login-dato
- Selvvalgt adgangskode
For virksomheder registreres desuden følgende data:
- Firmanavn
- Momsnummer
- Evt. EAN-nummer ved EAN-betaling
Underleverandører og underbehandlere
For at kunne levere vores tjenester på et højt og sikkert niveau, samarbejder vi med en række underleverandører. Disse fungerer som underbehandlere, og de er inddelt efter anvendelsesområde.
Hjemmesider og Kundeportaler
På ServicePoint.dk, Cloudnet.dk, Cloudportal.dk og Cloudservers.dk benytter vi følgende leverandører som underbehandlere til drift, analyse og sikkerhed af vores hjemmesider samt self-service portaler:
-
Cloudflare
Benyttes til sikkerhed (DDoS-beskyttelse) samt caching for hurtigere adgang.
cloudflare.com/privacypolicy -
Google
Benyttes til Google Analytics og Google Tag Manager til statistik og analyse.
policies.google.com/privacy -
Gravatar (Automattic)
Benyttes til visning af profilbilleder, når kunder har en Gravatar-konto.
automattic.com/privacy -
Sendgrid
Benyttes til udsendelse af e-mails.
sendgrid.com/policies/security -
Twilio
Benyttes til SMS- og telefonopkald.
twilio.com/legal/privacy -
Crisp
Leverer vores live chat-system til kundesupport.
crisp.chat/en/privacy - QuickPay
Benyttes til håndtering af betalinger.
quickpay.net/terms-of-service
Data Processing Agreement
Interne systemer
Vi benytter følgende leverandører som underbehandlere i forbindelse med intern kommunikation, økonomi og udviklingsarbejde:
-
Slack
Anvendes til intern kommunikation.
slack.com/terms-of-service -
E-conomic
Benyttes til økonomi og regnskab.
e-conomic.dk/terms - GitHub
Benyttes til versionsstyring og kodehåndtering.
docs.github.com/en/site-policy/github-terms/github-terms-of-service
Hosting og Datacentre
For at sikre stabil drift, benytter vi følgende leverandører som underbehandlere til hosting, infrastruktur og backup:
-
ChemiCloud
Hosting og infrastruktur.
chemicloud.com/terms -
UpCloud
Hosting og infrastruktur.
upcloud.com/terms -
Cloud Factory
Hosting og infrastruktur.
cloudfactory.com/terms-of-service -
Team.blue
Hosting og domæner.
team.blue/legal -
ArrowSphere
Distribution af software-licenser.
arrow.com/en/legal/terms -
CloudCare
Backup og sikkerhedsløsninger.
cloudcare.com/terms -
Cloudberry (MSP360)
Backup-løsninger.
msp360.com/company/legal.aspx - Skykick
Backup og migrering.
skykick.com/terms-of-service
Produkter og Services
Vi benytter følgende leverandører som underbehandlere i forbindelse med levering af vores produkter og services:
-
Microsoft
Benyttes til cloudtjenester (herunder Microsoft 365).
microsoft.com/licensing/terms -
Fastmail
Benyttes til håndtering af e-mails.
fastmail.com/about/terms -
Duo
Benyttes til to-faktor-godkendelse.
duo.com/legal/terms - Avast Antivirus
Benyttes til beskyttelse mod virus og malware.
avast.com/da-dk/privacy-policy
Betalingsgateway og sikkerhed
ServicePoint A/S er godkendt af NETS og alt kortdata sendes via en sikker SSL-forbindelse. Vi anvender QuickPay som betalingsgateway og kommer derfor aldrig i besiddelse af dine kreditkortoplysninger. QuickPay betalingsløsningen benytter SSL-kryptering i kommunikationen med indløsere. Ligeledes benyttes SSL/TLS-kryptering i kommunikationen mellem kunderne og serveren, hvor QuickPay er placeret. Dette betyder, at alle oplysninger, der sendes over internet, er krypteret med et sikkerheds-certifikat. QuickPay er certificeret efter seneste version af PCI DSS Level 1. https://learn.quickpay.net/helpdesk/da/articles/pci/
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og slettes, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Cookies
ServicePoint.dk anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og forbedre din shopping oplevelse. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. ( se vejledning ). Hvis du sletter eller blokerer cookies kan du risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til. Websitet anvender følgende cookies:
Cloudflare
Cloudflare benytter følgende cookies til at forbedre oplevelsen, hastigheden og sikkerheden på vores portal: _gcl_au, sparrow_id, ga.., __cf_logged_in, _ga, cfmrk_cic, _gaexp
Crisp
Crisp er vores online chat-system som bruger Cookies for at holde en chat-samtale kørende i vores portal. Uden Cookies kan du ikke benytte vores Live Chat system: crisp-client.., amplitude_id.., _hjid.., __cfduid
Google Analytics
Vi benytter Google Analytics som nævnt herover. Google Analytics benytter følgende Cookies til at spore dig på vores website: _gat…, _ga, _gid
ServicePoint
Hvis du er logget ind i dit kundecenter / ServicePoint, anvendes følgende cookies til at bekræfte hvem du er: cooChecksum, PHPSESSID, cooSessionType, cooSessionHash, cooUID
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til ServicePoint igennem en ticket. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet .
Udgiver
Websitet ServicePoint.dk, Cloudservers.dk, Cloudnet.dk, CloudSQL.dk m.fl. ejes og publiceres af: ServicePoint A/S
Åbogade 15
8200 Aarhus N
Telefon: +45 70 26 77 10
E-mail: info@servicepoint.dk